onsdag 8 juni 2011

212

Det här med alkohol. Det är ju fullkomligt omöjligt att hålla sig till kcal-begränsningen om man ska dricka alkohol EN kväll. Och jag går ut kanske två gånger i veckan, minst.
I söndags var jag ute iallafall, åt ganska bra under dagen men drack två flaskor vin typ på kvällen haha. Och måndagen var förjävlig, åt pizza och sen var jag utbjuden på restaurang på kvällen med jobbet. Svårt att smita undan den. Tänkte att fan, dagen var ju ändå redan förstörd.
Men igår skötte jag mig bra, var livrädd inför att ställa mig på vågen idag, tänkte att jag säkert gått upp till 56 igen. Men - den visade 54,7. SÅN LÄTTNAD! och storbajsade nyss, så är säkert nere på 54,5 egentligen haha.

Var rädd att jag hade gått upp för jag vet hur det skulle bli då, jag skulle tappa motivationen helt.
Och bara skita i allt och må för jävligt. Men nu känns det bra, det går långsamt men jag ska klara det här.
Kommer ju antagligen inte nå målet i tid, men fan. Ett kg i taget. Nu är det 54 jag ska fokusera på.

Tålamodet är ju det svåraste. Det är det som sätter käppar i hjulet för mig, det som får mig att må sämst.
Att jag vill så gärna vara där NU, på en gång, på sekunden. Men det går inte. Måste stå ut.


Inga kommentarer: